Громадський транспорт у червоних зонах: як він працює, кому загрожують штрафи до 34 тис. грн та де потрібні COVID-сертифікати


Вже найближчими днями червона зона в Україні, куди нині входить вісім областей, може охопити половину країни.

НВ нагадує, як працює громадський та міжобласний транспорт у червоних зонах.





Загальні правила

Постанова Кабміну № 1236, яка регулює карантинні правила в Україні, не передбачає суворих заборон на роботу локального громадського транспорту у тих містах, які опинилися в червоній зоні.

Якщо місцева влада не прийняла додаткових обмежень, міські тролейбуси, автобуси, трамваї, маршрутки та метро можуть курсувати у звичайному режимі (але кількість пасажирів у них має не перевищувати кількості сидячих місць, а масковий режим є обов’язковим).

Проте адміністрації міст, а також регіональні комісії ТЕБ та НС можуть запроваджувати власні додаткові умови для роботи громадського транспорту. Наприклад, можуть бути заборонені регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним та залізничним транспортом у межах відповідних регіонів — крім транзитних та ще кількох видів перевезень (власними легковими автомобілями; службовими авто чи транспортними засобами за умови попередження Нацполіції про маршрут; пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні).

Крім того, окремим рішенням Держкомісії комісії з ТЕБ та НС може бути заборонено посадку пасажирів у міжрегіональний автомобільний чи залізничний транспорт (потяги, автобуси і т. д.) з конкретної червоної зони.

Суворіші правила з 21 жовтня набули чинності для міжобласного транспорту, особливо для червоних зон. Тепер усі водії, екіпаж авіатранспорту та пасажири у разі міжрегіональних перевезень повинні мати:

- або підтвердження повного курсу вакцинації (зелений COVID-сертифікат чи сертифікат міжнародного зразка);

- або негативний ПЛР-тест чи антиген-тест.

Посилення вимог стосується міжрегіональних перевезень (як регулярних, так і нерегулярних) — тобто будь-яких подорожей транспортом між областями:

- літаками

- потягами

- автобусами.

Відповідні правила не стосуються міського та внутрішньообласного транспорту — тобто поїздок містом або в межах однієї області (у т.ч. приміських маршрутів), якщо додаткові обмеження можуть бути запроваджені місцевою владою.

Також ці правила не поширюються на дітей віком до 18 років. Діти віком від 12 років мають використовувати у громадському транспорті захисні маски.

Червоні зони: рішення місцевої влади про міський транспорт

В окремих містах, які вже опинилися в червоній зоні, місцева влада запровадила додаткові вимоги до громадського транспорту. Однак у більшості областей діє лише найпростіша норма про масковий режим та обмеження кількості пасажирів за кількістю сидячих місць. Натомість, як розповідає у своїх репортажах Суспільне та місцеві ЗМІ, у громадському транспорті червоних зон з’явилося більше нарядів поліції, яка стежить за дотриманням цих правил.

Чернівці і Чернівецька область

Чернівецька область також опинилася на порозі червоної зони, але Чернівецька ОДА ще до цього вирішила посилити карантинні обмеження.

З 24 жовтня без сертифікату про вакцинацію, негативного ПЛР-тесту або експрес-тесту на антиген у регіоні не пускають не лише до спортзалів та ресторанів, а й до місцевого громадського транспорту.

Що загрожує порушникам?
За проїзд без маски

Штраф до 255 грн — поліцейські виписують такі штрафи прямо у транспорті.

"Якщо ми фіксуємо у транспорті пасажира без захисної маски, то згідно з ч. 44 п. 3 Кодексу України про адміністративні правопорушення за таке порушення передбачено штраф у розмірі від 170 до 255 гривень. На місці інспектор виносить ухвалу, і порушник або заперечує її, або сплачує штраф", — пояснила старша інспектор пресслужби управління патрульної поліції Запорізької області Катерина Шевченко у коментарі Суспільному.

За відсутність COVID- сертифіката чи негативного тесту у міжобласних автобусах

Передбачено штраф від 17 тис. до 34 тис. грн. (відповідно до статті 44−3 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

20 жовтня Кабмін вніс зміни до "карантинної" постанови, згідно з якими відповідальність за відсутність необхідних COVID-документів у міжрегіональних автобусах (автомобільному міжобласному транспорті) покладається не на перевізників, а на самих пасажирів.

Перевізник лише зобов’язаний проінформувати пасажирів про те, що у них має бути один із цих документів — COVID-сертифікат про вакцинацію або негативний тест.

Норма не поширюється на неповнолітніх пасажирів та міжрегіональні перевезення особистим транспортом (якщо кількість пасажирів не більше п’яти, за винятком дітей до 14 років).

Відповідальність за наявність сертифіката вакцинації або тесту на COVID-19 під час подорожей поїздами або літаками, як і раніше, покладається на перевізників.

За використання підробленого COVID-сертифікату чи Дії

Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров попередив, що покупці таких "сервісів" можуть понести відповідальність за статтею "підробка документів" ( Стаття 358 Кримінального кодексу України).

Згідно з КК, використання свідомо підробленого документа карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 грн) або арештом терміном до шести місяців, або обмеженням волі терміном до двох років.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар