Блокада, яка врятувала честь України


Рівно 2 роки тому, 20 вересня 2015 року, з ініціативи Меджлісу кримськотатарського народу активісти перекрили три поста - Чонгар, Чаплинка і Каланчак, що зв'язують материкову Україну з окупованим Кримським півостровом. До ініціаторів блокади приєдналися активісти українських організацій.


Читайте також: Влада свідомо здає інтереси українського Криму, – експерт
Свого часу Ленур Іслямов сказав абсолютно точну фразу, про те, що блокада "врятувала честь України". Було нестерпно дивитися, як українські компанії продовжували торгувати з окупантами, які анексували частину нашої території, які вбивали і вбивають наших громадян, садять їх в тюрми, ведуть війну на Сході України. Цього абсолютно не розуміли і в країнах, які ввели санкції проти РФ. Але це було абсолютно правильне рішення, і я сумніваюся, що без нього уряд України офіційно би закріпив блокаду.
У світі побачили, що держава Україна змушена прислухатися до своїх громадян, до їхньої думки. Громадянська блокада Криму стала ще одним прикладом того, як громадянське суспільство здатне впливати на владу і показало свою зрілість. До сих пір залишилося відкритим питання, чому українська влада затягувала процес блокади. Через це затягування держструктури України фактично дали окупантам час для перебудови логістики постачання російських товарів до Криму, поступово заміщуючи товари з материкової України.
Читайте також: Як деокупувати Крим та Донбас
Проте, громадянська блокада Криму привела до дуже серйозних наслідків. РФ стала перед фактом, що до Криму можливо доставляти вантажі тільки морем. Це дорого, у Росії виник дефіцит судів "ріка-море", близько 200 суден їм зараз не вистачає по країні, так як вони для кримських рейсів познімали пароплави з своїх внутрішніх маршрутів, з Каспію, з північних регіонів, з Балтики. Вони були змушені придбати за кордоном більше 10 нових поромів для перевезень через Керченську протоку. Півроку не працювала оборонна промисловість в окупованому Криму, для енергозабезпечення військових частин були завезені тисячі дизель-генераторів і використані багато десятків тисяч тонн палива. Вони були змушені прискорити на 2 роки будівництво підводного енергомосту і його інфраструктури. В цілому Громадянська блокада, що стала потім офіційною, завдала дуже і дуже великої матеріальної шкоди окупантам.

Немає коментарів:

Дописати коментар