Йдеться про виборчу реформу та зняття депутатської недоторканності
На погоджувальній раді 4 вересня спікер парламенту Андрій Парубій згадав "кадрові питання, які очікують рішення". За його словами, в пріоритеті для парламенту оновлення складу Рахункової палати та ЦВК, а також призначення омбудсмена. Що ж, можливо цього разу анонс виправдає себе.
Зняття недоторканності: Обіцяти - справа панська, виконувати - холопська
У передвиборних програмах політсили щедро обіцяли зняти з себе
недоторканність, але вже протягом шести сесій до справи не доходить. А
генпрокурор тільки те й робить, що подає подання на зняття
недоторканності з конкретних народних обранців, ще й не з усіх знімають.
Виборча реформа: От вибори минуть, там і подивимось
Відкриті списки на виборах так само не обіцяв тільки лінивий, проте
цю тему навіть не обговорють (принаймні так часто, як попередні) - ані в
залі Верховної Ради, ані в ефірах телеканалів.
Відкритий ринок землі
Відколи Україна незалежна, у державі діє заборона на продаж cільськогосподарських земель. МВФ українська влада вже пообіцяла відкрити ринок землі, але чи виконає - ще питання, адже тема є аж надто дискусійною і неоднозначною.
Центрвиборчком: Політичні консультації тривають
Скільки часу склад Центрвиборчкому в Україні прострочено, вже соромно й згадувати. А щоразу, коли голову Верховної Ради Андрія Парубія питають про призначення нових членів комісії, він все більш сердито відповідає: консультації тривають, от-от завершаться. Хоч би не переконсультувалися, чи що.
Оновлення складу Рахункової палати
Треба віддати належне депутатам - вони принаймні намагались. Минулої весни питання винесли під купол, голосування провалили. Оголошено новий конкурс на посаду членів палати. Що ж, чекаємо.
Омбудсмен: Таємне чи відкрите голосування
Знову когось треба призначати. Ще 27 квітня 2017 року завершилася
5-річна каденція перебування Валерії Лутковської на посаді
уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Вже й назвали імена
кандидатів, і все могло бути добре. Але так сталося, що коли депутати
ухвалювали закон "Про Конституційний суд" (який, до речі, вже став
чинним), до прикінцевих положень якимось дивом прокралася норма про
відкрите голосування за уповноваженого ВР з прав людини, що може
викликати певні ризики щодо призначення незалежного омбудсмена, адже
можна буде проконтролювати, як голосували політсили і конкретні
особистості. Наразі норму хочуть "відкатити", та чи вдасться?
Аудитор НАБУ за квотою Ради
Аудитора НАБУ парламентарії намагалися призначити аж чотири рази.
Питання, яке мало б забрати хвилин 15 пленарного засідання, стало цілою
виставою! У сесійному залі раптово і цілком випадково опинявся кандидат
на посаду аудитора, про якого і не чули в профільному комітеті; після
оголошення нового конкурсу в тому самому комітеті пропонували визначити
аудитора без інтерв’ю з кандидатами. А все чому? Бо аудитор - це той,
хто зможе "прибрати" голову бюро Артема Ситника, якщо той "недостатньо
ефективно" працюватиме (Закон "Про НАБУ", п. 11 ч. 4 ст. 6).
Омріяна легалізація бурштину
Законопроект про легалізацію бурштину депутати
розглядали на початку минулої сесії, 7 лютого. І не ухвалили, що не
може не тішити, адже потім навкруги автора ініціативи, позафракційного
нардепа Борислава Розенблата, спалахнув скандал - саме його підозрюють у
причетності до незаконного видобутку каменю. Парламент навіть зняв недоторканність із депутата, наразі він носить електронний браслет.***
НАБУ досі не може самостійно прослуховувати; антикорупційного суду (чи навіть палати) як не було, так і немає; фінансову поліцію досі не запровадили, як і установу бізнес-омбудсмена, про що 112.ua писав ще півроку тому.
Підпишіться на 112.ua у вашому Telegram і Facebook. Оперативно та лаконічно про найважливіше
Немає коментарів:
Дописати коментар